Motywacja, czyli „od jutra zacznę”.

Standardowy

Na pewno miałaś tak, że chociaż raz w życiu postanowiłaś się odchudzać. Niekoniecznie musiałaś, ale myśl ta zakiełkowała Ci w głowie. Czy to wstrętne lustro, skurczone w praniu spodnie czy głupi komentarz jakiegoś neandertalczyka – powzięłaś decyzję o zmianie.

Zapewne pierwsze co zrobiłaś, to poszukałaś super diety, która zaoszczędzi Ci czas potrzebny do wypracowania ciała metodą treningową. Koleżanka, ciotka, internet – nie ma znaczenia. W 98% popełniłaś swój pierwszy błąd.

Gdyby było inaczej, zawód „dietetyk” zniknąłby z książki telefonicznej.
Nawiasem mówiąc, jeżeli trafiłaś na „Dukana”, to prawie tak źle, jakbyś zaczęła wymiotować po posiłku.

Pomińmy jednak temat diet. Przejdźmy do tematu ćwiczeń i motywacji.

Zapewne jacyś amerykańscy naukowcy zdążyli już udowodnić, że w 99% „zacznę od jutra” jest równoznaczne z „nie zacznę dopóki ktoś nie kopnie mnie w dupę”.
Nie licz na to, że jutro będzie Ci się chciało bardziej niż dziś.

Postanowiłaś zacząć ćwiczyć? Zrób sobie trochę miejsca na podłodze i przez 15 minut rób na zmianę brzuszki, przysiady, odgięcia, pompki i wykroki. Żebyś się nie znudziła, rób wszystko do 10ciu razy (na początek zrób pompki ‚damskie’). Ile razy zrobisz wszystko w ciągu tego kwadransa - zapisz sobie.
Następnego dnia – powtórz te 15 minut.
I znowu zapisz wynik.

Jeżeli w tym momencie pomyślałaś „muszę jutro kupić zeszyt i wtedy zacznę” – właśnie mentalnie kopię Cię w dupę.

Podstawą rozpoczęcia regularnych treningów są tzw. ‚baby steps’.

Drugi podstawowy błąd jaki możesz popełnić to słomiany zapał – i robienie wszystkiego na „hurra!”. Zapewne tylko sobie coś naciągniesz. Pozostań przy małej liczbie powtórzeń i przy kwadransie. Zachowaj „chcicę” na dzień kolejny. I pamiętaj, CODZIENNIE 15 minut. NIE MA – „to zrobię jutro 30″. W piżamie jest równie skutecznie ćwiczyć co w najnowszej kolekcji Reeboka.

Po pięciu dniach Twoich ćwiczeń – przejdziemy do kolejnego rozdziału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>