Jak spalić własne zaniedbanie?

Standardowy

Tkanka tłuszczowa, nie wdając się w szczegóły, lubi rosnąć. Tak już ma. Możesz próbować ją wyciąć za ciężkie pieniądze, ale wróci, bo Cię kocha. Wróci, bo żeruje na Twoich zaniedbaniach, słabościach i lenistwie.

Hurra.

Czy więc jako leń nastawiony hedonistycznie do życia mam się pogodzić z fałdką tu i tam?

No pewnie. Żaden leń i cwaniak nie powie: nie chce mi się pracować. Każdy dorobi do tego IDEOLOGIĘ. Dlatego kiedy spróbujesz zmotywować się do roboty, ZAWSZE zauważysz, że jesteś zmęczona po pracy, że musisz posprzątać, że paznokcie masz nie zrobione.

Nie żałuj więc, że nie osiągnęłaś wymarzonych rezultatów treningami których nie zrobiłaś.

Nie mam pretensji o to, że nie widać wszystkich moich mięśni. Jem raz dziennie, od rana do wieczora, i unikam treningów czysto spalających. Czemu? Bo są nudne. Polegają na bardzo dużej ilości powtórzeń jednego ćwiczenia (i broń Batman, NIE BRZUSZKÓW) , a monotonia zabija motywację. Do tego człowiek poci się jak świnia pod kilkoma warstwami odzienia. Jeżeli jeszcze wierzy w termogeniki (chociaż to może nie być kwestia wiary a chemii – na mnie zwyczajnie NIE DZIAŁAJĄ. Wiem, bo wydałam pieniądze na różne takie. Jedyną ich zaletą było to, że po ich zakupie nie miałam pieniędzy na frytki.) to nawpieprza się tego paskudztwa i zastanawia, czemu ma rozwolnienie, palpitacje serca i poziom agresji wkurwionej osy.

Postanowiłam sobie jednak, że jeżeli na kanale YT zdobędę 100 widzów, to zacisnę zęby (nie na kanapce z mozarellą) i zrobię trening spalający. Słowo się rzekło, kobyłka u płotu.

Zdziwił by się ktoś, kto oczekiwał by po mnie jakichś trudnych i tajnych metod treningowych. „Skoro więc nie są ani trudne ani tajne”, zapytasz, „to czemu ludzie ich nie robią?” Powtarzam jeszcze raz: BO SĄ NUDNE.

Nudne, acz potrzebne, jeżeli już masz mięśnie ze stali, a oponka jak była, tak jest.

Prócz wspomnianych termogeników, wiele osób stosuje bądź doradza stosowanie gaci neoprenowych. Ewentualnie pasów.

Przetestowałam.

Jeżeli lubisz ciepły pot lejący się strumieniami między Twoimi pośladami – be my guest. Mnie to jakoś obrzydza, wyobraź sobie.

Przy okazji krążą teorie o możliwych uszkodzeniach nerek, wątroby i takich tam narządów wewnętrznych od długotrwałego stosowania. Tego wolę nie sprawdzać, choć z drugiej strony naprawdę nie wyobrażam sobie takiego trwałego zboczenia – z tymi strugami ciepłego potu. Pomiędzy pośladkami. Fuj.

No w każdym bądź razie, jeżeli czujesz iż powinnaś zrobić trening czysto spalający, oto moja propozycja. Najprostsze, najskuteczniejsze.

Twoja ognista „trucizna”
Czas: 8 minut piekła!

Ćwiczenia:
1. Skakanka – obie nogi x3
2. Skakanka – kolana wysoko x3
3. Swing x3

Twoja rozpiska:

Jeżeli mówię „kolana wysoko” to mam na myśli „kolana wysoko”. Poczuj ten ogień w brzuchu.
Jeżeli 3 serie to mało – spokojnie możesz dociągnąć trening do 60 minut (chyba że wcześniej umrzesz).
Jeżeli nie odpowiada Ci SWING – zamień go na dowolne ćwiczenie, które lubisz – byle nie brzuszki. Leżenie i dyszenie na podłodze też się nie liczy.

Zielona – 2 serie: po 10 sekund skakanki, po 20 sekund SWINGu, 10 sekund odpoczynku pomiędzy ćwiczeniami skakanka/swing
Pomarańczowa – 2 serie: po 20 sekund skakanki, po 30 sekund SWINGu, 15 sekund odpoczynku pomiędzy ćwiczeniami skakanka/swing
Czerwona – j.w. – 3 serie, 20 sekund odpoczynku pomiędzy ćwiczeniami skakanka/swing

Enjoy!

P.S. Ażeby UATRAKCYJNIĆ nudę spalania, moja operatorka znalazła dla Was timer’a, którego możecie ściągnąć i używać offline w swoich treningach, do mierzenia czasu oczywiście. Kocham koci wrzask oznajmiający koniec rundy – You’ve got to hear it!!!

GYMBOSS DLA WSZYSTKICH!

Zdradzę Wam straszny sekret 98% kobiet.

Standardowy

Gdy jest nam źle, wtedy sterowanie nad naszymi ciałami przejmują kosmici i.. Obżeramy się.

Wchłaniamy wszystko prawie ze łzami w oczach, dopychając się ostatnim kawałkiem czekolady lub chałwy. Czy to pierogi ze śmietaną, czy smażony bekon, nie ma różnicy, popchniemy ciastkiem francuskim z wiśniami. I będziemy jeszcze bardziej nieszczęśliwsze.

Jemy z nudów, z nerwów, z poczucia żałości i bezsilności. Bo nadrzędna motywacja do trzymania się w garści celem zdobycia samca, wygasa w momencie, gdy samca nie ma, gdy samca zdobędziemy, lub gdy samiec jest niewierny (emocjonalnie lub fizycznie). Więc gdy owy samiec jeszcze komentuje niewybrednie nasze przybranie na wadze – wtedy już jest seryjnym zabójcą. Ale nie o samcach dzisiaj mowa.

Dobry trening z ciężarami jest lekarstwem na wszystkich powyższych jeźdźców apokalipsy.

Ale wytłumaczyć się tego nie da. To trzeba poczuć.

A co, gdy trenujesz i pomimo tego – kosmici sterują Twoim ciałem? Gdy to nie jest kwestia samca?

Wtedy – krótko mówiąc – Twoje ciało mówi, że czegoś mu brakuje. I bynajmniej nie jest to tkanka tłuszczowa.

Już wiesz? To pomóż sobie. Zamiast w aptece ze zblazowaną minką sięgać po jakieś UltraSlimoPierdoły, wydaj pieniądze na witaminy i minerały. Kup sobie żeń-szeń w rozpuszczalnych tabsach, zamiast Powerade’a, który ma milion niepotrzebnych Ci kalorii. Zrezygnuj z trzech diet sałatkowych i zjedz porządny kawałek grillowanego mięsa.

Nie daj się depresji. Jesteś piękna. Nie jesteś głupia. Masz siłę!

Jeżeli jeszcze widzisz swoje stopy

Standardowy

To nie musisz się odchudzać.

Rozkoszne.

Wracając jednak do rzeczywistości.

Jeżeli masz kettelka w domu, to dzisiejszy zestaw wywoła banana na Twoim pysku. Jest bardzo prosty, gdyż opiera się tylko na SWINGu. Jeżeli jednak nie masz opanowanej dobrej techniki ‘machania’, to plecy dadzą o sobie znać. Gwarantuję, że ból unieruchamiający połowę Twojego ciała jest najskuteczniejszym lekarstwem na beztroskie podejście do wiedzy wykwalifikowanego instruktora. Droga ofiaro, możesz przeczytać wszystkie książki Pavła, możesz obejrzeć milion filmików na YT. Jeżeli instruktor nie stoi nad tobą i nie koryguje Twojej postawy bądź to słowami, bądź celnym ciosem w potylicę, możesz zrobić sobie krzywdę. Coś co jest jednocześnie tak proste jak SWING, jest również doskonałym przykładem, że nie każda Zosia może być Samosią. I to nie chodzi o tworzenie miejsc pracy na rynku, o kapitalizm, o forsę/mamonę/siano. To chodzi o Twoje plecy, a to już Twój pogrzeb.

Jedyną konkretną radę jakiej mogę Ci udzielić na odległość to: PRACUJ BIODRAMI. Nie siłuj się z kettlem. Nie bujaj go rękoma. Nie unoś na wyprostowanych nogach. I broń Cię Batman, nie garb się! Cycki do przodu, łopatki do siebie, wypnij ten tyłek! Jesteś kocicą! Mrrr…

A teraz zachęta do treningu:

Zachęcona? Zaczynamy!

Twoja ósemkowa „trucizna”
Czas: 7 minut!

Ćwiczenia:
1. Swing oburącz
2. Swing jednorącz
3. Swing nad głowę
4. Power Swing

Twoja rozpiska:
Zielona – 2 serie: po 8 każdego swing’u.
Pomarańczowa – 4 serie: po 8 każdego swing’u.
Czerwona – j.w. – 4 serie i więcej.
Enjoy!

Po czterech seriach – pełnia szczęścia i pot na pysku!

Nie chcę, nie mogę, nie umiem, nie dam rady.

Standardowy

Zapewne masz rację.

Nie nadajesz się.

Jesteś beznadziejna. Nie masz czasu, bo to i tamto. Za gorąco, za zimno. I tak Ci nie wyjdzie. Daj sobie spokój. Zacznij od jutra/od września/”jak tylko..”. Nie chce Ci się.

…skończyłaś jojczyć? Ekstra. Bo w sumie to muszę się pochwalić, a skoro Ty jesteś taka kiepska, to będziesz stanowić świetne tło pod mój sukces.

Pamiętasz ten wpis, a właściwie ostatnie zdjęcie?

No. Zaczęłam próbować pod koniec kwietnia. W połowie sierpnia po raz pierwszy staję na kettlu na jednej ręce. I co? I można? MOŻNA.

Pierwszy miesiąc upłynął na stawaniu na rękach przy ścianie – dwa razy w tygodniu po 10 prób. Drugi miesiąc, na stawaniu na rękach bez oparcia nóg – dwa razy w tygodniu po 7-10 prób. Trzeci, na próbach stawania na jednej ręce – raz w tygodniu po 5-7 prób na rękę.

„Łaał… ale po co?”

Bo tak to działa. Stawiasz sobie cel. Następnie ustalasz taktykę dojścia do celu. Później z uporem mianiaka realizujesz trening. Suma summarum, chwalisz się wynikami nawet jak nikt nie słucha.

NIE PRZELICZASZ „KIEDY” I CZY CI SIĘ TO OPŁACA.

Jeżeli zależy Ci na czymś, to dojdziesz do tego. Wysiłek = sukces. „Chcenie” nie wystarcza. Gapienie się, nie wystarcza. Myślenie o tym, nie wystarcza.

Cel to nie tylko kaloryfer na brzuchu, 5kg, czy brak cellulitu. Cel to kierunek Twojego rozwoju. A najgorszym Twoim rywalem jesteś TY.

Wiele osób niczego nie osiągnie – bo sobie odpuści. Wytrwałość jest tylko wtedy trudna, gdy Ci nie zależy. Bo jeżeli zależy, to „żeby skały srały”, a zrobisz to. Bądź tym jednym procentem ludzkości, który jest wyjątkowy. Który potrafi.

DĄŻ DO REALIZACJI SWOJEGO CELU.
..a ja poszukam swojego nowego.

Nic jeszcze dzisiaj ze sobą nie robiłaś? Porób to:

I niech twoje stopy nie dotykają ziemi!

New arrivals!

Standardowy

Drogie Panie – nowa kolekcja jesień-zima 2012 już w CentrumKB!
Z 40 świeżutkich „ósemek” które dotarły w piątek wieczorem, już zostało 20!
Nie trać czasu ani końcówki wakacji –

KAŻDY DZIEŃ JEST DOBRY, BY ZACZĄĆ!

Samo się nie zrobi – więc jeżeli nie dostałaś belką w łeb i nie zakochałaś się w jakimś pustostanie na skraju miasta (autentyczna historia), to właśnie ten tydzień powinien upłynąć pod znakiem machania żelastwem.

80zł 8kg Kettlebell, jedyne idealne wyważenie w kraju – sprzęt najwyższej klasy – seria Militarna idealna również dla Panów do robienia różnych fajnych rzeczy. – bez spoilerów, o tym ostatnim już wkrótce!

Kup Pan cegłę? NIE!

Nie bój się że spuchniesz.
Nie bój się że się rozrośniesz.
Nie bój się mięśni.

Obie powyższe laski ważą TYLE SAMO – 55kg. Dalej marzysz o idealnej wadze?
Jest różnica pomiędzy 55kg tłuszczu a 55kg mięśni – szczególnie w ciele kobiety.
Tylko dlatego iż jesteś szczupła, nie oznacza, że możesz jeść co popadnie i kiedy popadnie. Twoje ciało zasługuje na dbanie – nie tylko włosy i paznokcie. DO ROBOTY!

Motywacja spuszcza lanie talentowi.

Standardowy

Ćwiczysz?

Więc masz wzloty i upadki. Najlepsze są pierwsze dwa miesiące, gdy zaczynasz coś od zera. Po pierwszych klęskach i brutalnym „otworzeniu oczu”, następuje progres. Cieszysz się jak dziecko, ciągle o tym gadasz, myślisz, przeżywasz. Po pewnym czasie, zwykle po około trzech miesiącach, przychodzą pierwsze wątpliwości. To wtedy najwięcej kobiet po prostu sobie odpuszcza.

Po pierwszym zachłyśnięciu się danym sportem – nieubłaganie nadchodzi ta chwila, to zwątpienie, to poczucie braku sensu, które podcina Ci skrzydła i sadza na kanapie. Ten cichutki głosik mówiący „Przestań spinać dupę, po co ci to, obejrzyj jakiś serial”. I to właśnie ta chwila, kiedy

masz spiąć dupę,
wziąć się w garść,
zacisnąć zęby

i przeć do przodu! Włożyć w to więcej siebie! Więcej wysiłku! Więcej potu! Bo TO będzie Cię odróżniało od miliona gnuśnych, znudzonych życiem, rozhisteryzowanych i niepewnych siebie ludzi, którzy złą energię przekazują dalej, próbując niejako żółć wyrzucić z siebie na innych.

Ktoś Ci mówi, że nie widać, że wypruwasz sobie żyły biegając/robiąc brzuszki/pozostając na diecie? Że wręcz wydajesz się większa niż trzy miesiące wcześniej?

FUCK THEM

Jeżeli ktoś krytykuje to co robisz, bo nie spełniasz jego wyidealizowanych oczekiwań? HELOŁ! (mówiąc po polskiemu) Obudź się i zobacz, że teraz coś co nie działa spektakularnie od razu – proszek do prania, płyn do mycie, pasta do zębów – uważane jest za KIEPSKĄ INWESTYCJĘ. No jak GŁUPIO to brzmi?!

Świat sportu nie jest zamkniętą kliką oferującą zdrowy rozsądek i racjonalne spojrzenie. W pogoni za tym co ma się podobać innym, wiele osób niszczy sobie zdrowie. W pogoni za tym, by być lepszym, silniejszym i szybszym niż inni, dochodzi do tragicznych kontuzji, zaburzeń żywieniowych, nierzadko też problemów hormonalnych. Poza tym, wszechobecne media ze wszechobecnym photoshopem wpędzają w depresję najlepszych z nas.

Chcesz się wyrwać? Chcesz odizolować od złości, smutku, nerwów, oczekiwań, presji? Idź na trening i rób to dla siebie. Nie zwracaj uwagę na brak widocznego postępu w tym co robisz – to nieuniknione, że z każdym nowym poziomem, ten kolejny jest trudniejszy do osiągnięcia. Nie zwracaj uwagi na krytycyzm innych – gada zawsze najwięcej ten, co nie umie zrobić lepiej. Nie zwracaj uwagi na sukcesy innych – jeżeli nie potrafisz się szczerze nimi cieszyć, lub jeżeli Cię demotywują.

Rób to dla siebie, nie by coś udowodnić innym.

Porównywanie jest złodziejem szczęścia. Theodore Roosevelt.

Ratunku, wieloryb!

Standardowy

„Droga Angelo, moja dziewczyna przestała o siebie dbać i tyje w oczach. Co mam zrobić?”

Zamontuj jej lustro na lodówce.

Ok, jestem złośliwa ale tylko z odruchu bezwarunkowego. I nie, żaden facet nigdy nie zadałby mi takiego pytania, gdyż najważniejsze pytanie jakie jest w stanie zadać facet innej kobiecie na temat swojej – brzmi „O co jej chodzi?!!” gdzieś wciskając jeszcze podwórkową łacinę. I nie twierdzę, że faceci są prości. Faceci owszem, mają skomplikowane przemyślenia na temat swoich kobiet, jednak jest to ten poziom trudności, który u kobiet zachodzi w sytuacji pomiędzy „do turkusu dobrać błękit czy żółć?”. (pozdrawiam wszystkich heteroseksualnych mężczyzn, którzy w tym momencie zastanawiają się na jakiej PLANECIE byłby to PROBLEM).

Anyway, mężczyźni mają problem „tyjących kobiet”. Gdyż w związkach – tyją właściwie wszyscy. Jeżeli nie po równo – to ta różnica jest okazalsza u drugiej połówki. Schemat jest prosty – zdobyte-zaklepane-odpust. Stąd tylko krok od:

„Namów moją kobietę by zaczęła do ciebie przychodzić trenować!”

Eeee, I don’t think so.

Wierzę w to co robię na sali treningowej. Mam rzetelne dowody na to, że trening działa i przynosi efekty. Że to nie kwestia fajnej zabawy do muzyki i „wyszalenia się”. Trening to duma z własnych osiągów, apetyt na więcej, satysfakcja i wiara we własne możliwości.

Trening daje mi siłę i spokój do radzenia sobie z życiem, a nie możliwości picia darmowych drinków na dyskotece.

Trening nie jest od tego by odchudzić kobietę, by samiec nie wstydził się pokazać z nią publicznie.

Trening nie jest od tego by odchudzić kobietę, by zdobyła innego samca.

I nikt nie uwierzy na słowo, że ma zmęczyć dupę, spocić pysk – i że będzie od tego szczęśliwszy, szczególnie w dzień zakwasów.

Więc nie, nie będę przekonywać słowami nikogo. TY zaciągnij swoją kobietę na salę, a ja zrobię co w mojej mocy, by poczuła to, co czuje każda z regularnie trenujących osób – spokój ducha.

Trening to nie kara za tycie.

Twoja czterominutowa „trucizna”
Czas: 4 minuty – seria

Ćwiczenia:
1. Podpór z ruchomymi nóżkami
2. Wiosłowanie kettelkiem i podciąganie kettelka bokiem
3. Jaskółka vel Żuraw
4. Brzuszki i mostowanie
5. Deseczka z nóżką cyk!

Twoja rozpiska:
Ok, wiosłowanie troszku mi się nie nagrało – ale zauważą to tylko wtajemniczeni. Pochyl się ciut bardziej i spróbuj wyczuć pracę motyla – to ten mięsień na plecach, na którym zapinasz biustonosz.
Zielona – 2 serie: po 10 wszystkiego.
Pomarańczowa –3 serie: po 10 wszystkiego, brzuszków po 20.
Czerwona – j.w. – 4 serie i więcej.
Enjoy!

„Podaruj sobie większy i jędrniejszy biust!”

Standardowy

Mówi spam na poczcie.

A ja, jako cyniczny nędznik, heretyk i upierdnik (CZEMU nie ma takiego słowa?) mam kolejną poważną rozmowę ze swoim antyspamem. Niestety, jest on kobietą. Po prostu nie rozumie, że nie da się robić TAK, by brzuch SPADŁ, a cycki ZOSTAŁY. Nie może wręcz zaakceptować faktu, iż dopóki cycki są z tłuszczu a nie silikonu, spalić się muszą. Nawet na siłowni dla opornych, gdzie będziesz machać sztangielką dla kociąt w przerwie pomiędzy przewracaniem strony Men’s Health (które czytają głównie kobiety by wiedzieć jak manipulować mężczyznami) (mężczyźni są sprytniejsi) (zatrudniają kobiety do pisania w Men’s Health, by pisały bzdury, w które inne kobiety uwierzą) (bo tylko babsko może uwierzyć w „sześciopak w dwa tygodnie”) (tak, zdarzyło mi się) (dygresja).

Blablabla, a więc

JAK robić, by brzuch SPADŁ, a cycki ZOSTAŁY?

Bitch, please.

Dopóki nie będą zasłaniać Twojej talii (NAPRAWDĘ już to widziałam), będą cudowne. Małe, duże, nie ma znaczenia. Znaczenie ma tylko to, czy pozwolisz je dotknąć. I tak, jeżeli już musisz wcierać w nie jakieś maścidła – daj to zrobić swojemu mężczyźnie.

Jeżeli zaś chcesz wojny z grawitacją – rób trening dwa razy w tygodniu:

Twoja „trucizna” na cycki
Czas: 10 – 15 min

Ćwiczenia:
1. Snatch
2. Damska pompa na kettlu
3. Wyciskanie leżąc – ręka wzdłuż ciała
4. Wyciskanie leżąc – ręka pod kątem 90 stopni.

Twoja rozpiska:
Zrób krótką rozgrzewkę by rozruszać ciało – możesz skorzystać z mojej szybkiej propozycji lub wykonać ćwiczenia, które lubisz.

Dla wszystkich tyle samo ćwiczeń – różnica jest w seriach!

Zielona – Jeżeli nie masz kettla – zamiast Snatch’a wypychaj ciężar trzymając go przed sobą. W pompce trzymaj ręce bardzo wąsko – kieruj swoje cycki w stronę dłoni, nie podbródek. Odpychaj się dynamicznie. 2 serie.
Pomarańczowa – 10 Snatch’y na rękę, 10 pompek, 10 wycisków na rękę (razem 40 w serii). 3 serie.
Czerwona – j.w. – 4 serie i więcej.

Enjoy!

P.S. Jeżeli przeżywasz kryzys formy – to przestań. Każdemu zdarzy się „wtranżolić” ciasto albo dwa. Nie popadaj w przygnębienie z powodu faktu, iż nie umiesz trzymać diety. Nie powiem Ci, że masz zaakceptować siebie bo od tego masz wszystkie gazety na rynku. Skoro jeszcze nie posłuchałaś mądrzejszych ode mnie, to może masz rację. Może to nie chodzi tylko o zmianę rozmiaru – może to chodzi o Twój charakter.

Czy masz brzuch płaski czy fałdki – Twoja chęć na tzw. coś słodkiego (i zakładam, iż nie jest to burak cukrowy) jest taka sama. Szczuplejsi nie mają łatwiej. Grubi po prostu częściej przegrywają sami ze sobą.

Może więc warto ze sobą wygrać? Może warto poczuć się dumnym z siebie, zamiast chlipać „no i znowu..”?
Popatrz na to pod takim kątem. I nie denerwuj się jedną paczką chipsów. Denerwuj się dwiema.