Jesteś brzydka, gruba i głupia?

Standardowy

Ćwicz z kettlami, a nie będziesz gruba!
[wyimaginowane werble]

Tak tak, ten żart mi się nigdy nie znudzi.

Ale. Porozmawiajmy sobie o CELACH i REZULTATACH.

Mój nowy challenge dotyczy podciągania się na drążku – zarówno w podchwycie jak i nachwycie. Chwilę walczyłam ze sobą, czy szpagat nie byłby bardziej szpanerski, ale.. nie ma różnicy dla mojego ego czy urośnie jeszcze bardziej. Na tym etapie praktykowania jebiemnietoizmu pewne rzeczy tracą na znaczeniu. Chociaż ostatnio przeczytana sentencja „Nie mam problemu ze swoim ciałem. Dopóki ktoś na nie nie patrzy.” spłynęła na mnie niczym bliss.

Przecież wszystko rozchodzi się o tych INNYCH ludzi.

Możesz sobie wmawiać, że na jednoosobowej stacji kosmicznej komunikującej się z resztą świata raz na tydzień, codziennie wkładałabyś photoshopa na twarz, rezygnowała z czekoladowego budyniu, goliła nogi, malowała paznokcie czy kremowała swoje przeszczepy. Bitch, please.

Skoro więc dążymy do własnych celów by „inni widzieli”, to niech te cele będą najsensowniejsze. Niech nam się wytrenowana umiejętność przyda w życiu, gdy na przykład przyjdzie nam doczekać apokalipsy i zombie.

Schudnięcie do rozmiaru 34 – jako cel jest beznadziejny.

Wytrenowanie kopnięć na głowę by zakończyć dyskusję raz a dobrze – jest już lepszym konkretem. I widowiskowe, i pożyteczne.

Oczekiwanie rezultatów z zegarkiem w ręku, tudzież ulotką reklamową, będzie domeną ludzi nieuświadomionych. Powiedziałam „nieuświadomionych”a nie „głupich” więc nie strzelaj mi tu focha. Kiedy powiesz koleżankom, że zapisałaś się na kurs gry na gitarze, spodziewaj się pytania po tygodniu – „i co? umiesz już coś grać?”. Kiedy zapiszesz się na judo – „no pokaż jakąś technikę!”. Informując ludzi o swoich celach bierz pod uwagę, że będą oczekiwać po tobie więcej, niż po sobie. A pokaż raz, że coś umiesz, to już zawsze będziesz musiała udowadniać, że masz to w małym palcu u stopy.

Zalety bycia „nikim i nigdzie” nijak się jednak mają do tego pierwszego kopa szczęścia, gdy wreszcie cel swój osiągasz. Chodzisz i lśnisz.

Ja na razie dopiero się poleruję. Nie jest łatwo. Często się nie chce. Jest milion wymówek na wyciągnięcie ręki, każda dobra, choć nie każda logiczna. Pozwalam sobie na chwilę zwątpienia, kilka słów „walić to, na co mi to tak w ogóle”, po czym ściskam dupę i robię co mam robić. Dążę do celu, nie skreślając dni w kalendarzu.

Jeżeli czytasz to z niedowierzaniem lub zdziwieniem, to wiedz, że nie mam łatwiej niż Ty. Nikt nie ma łatwiej. Może być tylko ciężej, gdy borykasz się z kontuzjami, chorobą czy przypadłością. (p.s. „lenistwo” nie podpada pod „przypadłość”)

Zawsze gdy zobaczysz kogoś robiącego coś co Ty byś chciała robić pomyśl, że „no cóż, mogłabym tak, ale mi się nie chce” i albo odpuść sobie i bądź dalej nikim specjalnym, albo zacznij do tego dążyć. SAMO SIĘ NIE ZROBI, tak tylko przypominam.

A teraz do roboty!

Twoja sobotnia„trucizna”
Czas: do 15 minut
Ćwiczenia:
1. Swing jednorącz
2. Żuraw
3. Snatch
4. Triceps – ławeczka/krzesło
5. Scyzoryki

Twoja rozpiska:
Macham kettlem 12kg – już niedługo będą u nas w sprzedaży, więc poczekaj na Mikołaja, a teraz ćwicz tym co masz.
Przy swingu pamiętaj o wyprostowaniu sylwetki – napinaj całe ciało w górze! I pilnuj tych kolan. Tylko panie lekkich obyczajów rozchylają je publicznie.
Przy żurawiu Twoja noga podporowa (ta na której stoisz) jest w neutralnej pozycji – ani nie zgięta, ani nie przeprostowana. Powinnaś czuć mięśnie pupy i tych z tyłu uda. Jeżeli od razu ich nie poczujesz – nie martw się, w drugiej serii za drugim podejściem problem powinien się rozwiązać..
Nie umiesz snatch’a? Spoko. Weź coś ciężkiego (acz martwego) i wyciskaj w górę.

Zielona: trzy razy – 10 powtórzeń w jednej serii.
Pomarańczowa: trzy razy – 10 powtórzeń w dwóch seriach
Czerwona: cztery razy – 10 powtórzeń w dwóch seriach

Enjoy!

P.S. Nie wyłączaj, póki nie zobaczysz Gościa Specjalnego w tym odcinku ;)