Kobiety nie biegają za mężczyznami

Standardowy

tak jak pułapki nie biegają za myszami.

(dwa głębokie wdechy)

Cześć, nazywam się Angela i NIE BIEGAM.

Nie stosuję endomodo, nie noszę bransoletek nike’a, nie wiem jak wygląda adidas miCoach. Używam telefonu, od którego jestem bardziej smart i niestety nawet jakbym chciała, to ZOMBIE mi nie działają. Prawdę mówiąc może dwa razy w życiu biegłam do autobusu. Bieganie zawsze traktowałam trochę jak fizyczne upokorzenie, preferując poruszanie się dostojnym ślizgiem gejszy, ewentualnie krabim podskokiem via Zoidberg. Rozumiem ideę „do biegania trzeba się przekonać biegając”, jednak jej atrakcyjność plasuję w okolicach kotletów sojowych. Jeśli podzielasz – ta notka jest dla Ciebie.

Przeczytałam kilka mądrych artykułów na temat „biegając bez diety NIE SCHUDNIESZ”. Pogadałam ze znajomymi, którzy karierę biegania zakończyli na różnych kontuzjach kostek i kolan. Wysłuchałam zalet, doceniam element „oczyszczenia głowy z myśli”, dostrzegam ironię przekonania vel „nie zgubię cycków”, rozumiem „ciągły niedosyt, głód ruchu i ekscytację”.

Fakt, że *każdy* teraz biega nie robi na mnie wrażenia. Nie czuję się winna. Nie mam ochoty iść trzasnąć 20 kilometrów inaczej niż terenowym autem. Co tam, ja KIBICUJĘ biegającym, bo to zawsze jakaś szansa, że paliwo stanieje.

Nie wiem jednak czemu wciska się ludziom kit, że codzienne maratony są zdrowe.

Nie będę Cię przekonywać, że masz przestać biegać. Jeżeli to lubisz – rób. Twój cyrk, Twoje małpy. Tak jak w furię wprawia mnie stwierdzenie, że nie ważne co, ważne że COŚ ze sobą robisz (bo każda aktywność sportowa jest lepsza od bezczynności), tak chwalenie się, że człowiek biega – nie wywołuje we mnie żadnej agresji czy sprzeciwu. Za każdym razem gdy widzę biegające panienki, czy to na bieżni czy po mieście, mam ochotę zawiesić im akumulator i wiatrak na plecy, coby dziewczę prąd przy okazji produkowało, a nie tylko buty ścierało.

Żadna z takich kopytkujących kurek nie wie jednak, że bieganie wpływa niekorzystnie na pracę tarczycy. Bieganie nie jest magiczne. (Kettle są magiczne!) Twoje ciało spala kalorie za każdym razem, gdy pracują Twoje mięśnie, dlatego dwie godziny pracy* przyniosą Ci ubytek 1000 kalorii.*umówmy się, że nie mówimy o dreptaniu. Każde cardio które będziesz robić regularnie, bez treningu siłowego, zrobi z Ciebie WYTRZYMAŁĄ ACZ MIĘKKĄ KLUSKĘ. I będziesz mogła się chwalić swoją wydolnością, lecz dalej będziesz unosić się na wodzie, chyba że pogodzisz się z permanentną dietą 1000 kcal. Powodzenia.

Badania, zarówno kliniczne jak i obserwacyjne, podają przekonywujące argumenty, iż zbyt dużo cardio może wpłynąć niekorzystnie na produkcję hormonów tarczycy T3 (spowolnioną przemianę materii), szczególnie gdy towarzyszy temu ograniczenie kalorii i zbyt częste ćwiczenia z tętnem na poziomie 65%. To dlatego wiele zawodniczek bikini fitness po prostu eksploduje w wadze po powrocie do normalnego odżywiania, i dlatego wszystkie spędzające długie godziny na bieżni czy orbitreku osoby męczą się na darmo.**

Zamiast przejmować się czy 24-godzinny post wpłynie na Twoją przemianę materii, zastanów się nad tym, czy nie zamęczasz organizmu pozornie bezsensownymi czynnościami, do których nie zostało stworzone.

Zbyt dużo cardio w rzeczywistości wywołuje również utratę mięśni w dwóch mechanizmach. Regularne i długotrwałe cardio wywołuje utrzymujący się podwyższony poziom kortyzolu, który przyczynia się do utraty mięśni, co z kolei podwyższa poziom miostatyny – silnego niszczyciela tkanki mięśniowej. Żegnamy się także z gęstością kości, ponieważ zmniejsza się ona ze spadkiem masy i siły mięśniowej.**

Jeżeli każde obżarstwo próbujesz naprawić godzinami aerobiku lub innego bullshitu – wyrządzasz sobie podwójną krzywdę.

Dlatego lepiej rób to:


Czas: do 45 minut

Ćwiczenia:
1. Goblet squat
2. Double goblet squat
3. Wykroki
4. Pistols

Obciążenie:
Zielona: brak lub 8kg
Pomarańczowa: 8kg lub 8kg+12kg
Czerwona: 8kg+12kg+16kg

Twoja rozpiska:
Zielona: 7 powtórzeń pierwszego i po 5 każdego następnego ćwiczenia w trzech seriach. Zamiast Pistols możesz robić Żurawia.
Pomarańczowa: 7 powtórzeń i po 5 każdego następnego ćwiczenia w trzech seriach. Pistols – po 3 powtórzenia na nogę w dwóch seriach.
Czerwona: 7 powtórzeń każdego ćwiczenia w trzech seriach z różnymi ciężarami. Pistols – po 3 powtórzenia na nogę w trzech seriach.
Enjoy!

** W notce, w sprawach mądrzejszych niż kura naczelna, posiłkowano się:
http://www.dangerouslyhardcore.com/5343/why-women-should-not-run/