Jak w 30 sekund poprawić swoją mobilność?

Standardowy

Odkąd uczę Pole Dance widzę coraz więcej blokad fizycznych wśród młodych kobiet. Sama nigdy jakoś specjalnie nie byłam z gumy, dlatego robienie gwiazd na piasku, skakanie „w gumę” na wysokości kolan, szpagaty w różnych kierunkach czy precelki w postaci wszelakiej maści mostków – bardzo mi imponowały. Im dalej ode mnie takie cuda się wydarzały, tym lepiej. Nikt nie lubi być przypominanym o własnych ułomnościach*. A już szczególnie agresywna dziewczynka, którą łatwiej przeskoczyć niż obejść.

Wyjaśnijmy sobie, że moim niespełnionym marzeniem zawsze była praca w zacisznej, oldschoolowej bibliotece. Jestem książkowym molem, czy jak mówią angole – robalem. Kocham się garbić nad książką, tudzież łupanką smoków/zombie. Jak to więc stało się, że żyję z pracy ciałem?

Jeżeli ludzie nauczą się jak lepiej się poruszać – CHCĄ się więcej ruszać.

Proszę Państwa, można to sobie wtłoczyć do głowy, bo to prawie jak jedna z zasad termodynamiki. Mnie też to dotknęło.

Wyleczywszy się z absolutnie poniżających bóli kręgosłupa – niektórym nie przeszkadza jedzenie z podłogi, ale umówmy się, na czterech kończynach się na co dzień nie poruszam – nabrałam apetytu na RUCH. Nic mnie nie bolało, nie wyglądałam śmiesznie, a wręcz zaczęłam czerpać przyjemność z pracy mięśni. Ba! Nosiłam się z myślą o bieganiu jako rekreacji! na szczęście mi przeszło

Większość osób stroni od ruchu z tej prostej przyczyny, że nie umieją się ruszać lub ruszają się źle. Gorzej, gdy nie wiedzą, że ruszają się źle i zmuszają się do tego ruchu. Obrzydzenie do sportu gwarantowane. I dopóty dzban wodę nosi, dopóki ucho się nie urwie. W sensie – kraj wolny i róbta co chceta, ale przyjdzie nam zmierzyć się z falą niezdolnych do jakiegokolwiek ruchu młodych ludzi.

Edukacja fizyczna kuleje, podczas gdy sklepy z suplementacją mają się dobrze. Czy chcesz schudnąć, czy chcesz przybrać – znajdzie się pigułka. Nie znajdzie się tylko pigułka na to, jak szybko pobiegniesz, jak wysoko się wespniesz, ile podniesiesz* tak tak, od tego jest strzykawka. Nie znajdzie się cudowny proszek, który zadziała po zażyciu i naprawi wszystkie szkody które wyrządzamy naszemu ciału. To na co pracujemy przez 10 lat – sflaczała oponka czy mięśnie ze stali – to będziemy mieli.

Wszystko wymaga czasu i pracy – kiedy rozmawiam z dziewczynami chcącymi tańczyć na rurze, a które nie mają kompletnie siły by się utrzymać, ani mobilności by się „owinąć”, wciąż natrafiam na mur „o jezu, jakie to trudne!”. A czemu miało być łatwe, skoro nic kompletnie nie robisz ze swoim ciałem, by było lepszym i wydajniejszym mechanizmem? Nie mówię „szczuplejszym”, mówię LEPSZYM. Do rury nie trzeba mieć ustalonych wymiarów – ale trzeba mieć pewien poziom siły i sprawności, by czerpać przyjemność z treningu. Treningi z kettlami pomagają w tym pierwszym, o czym piszę od ładnych kilku lat.

Przekonanie u kobiet, że od ciężarów się rośnie, bierze się stąd, że nie ma się pojęcia o istocie ruchu z obciążeniem a tylko pewien stereotyp kulturysty.

Ale notka nie będzie o walce z wiatrakami, tylko o sposobie na poprawę mobilności. Większość znanych mi osób ma z nią problemy, pomimo etykietki sportowca. Jakieś blokady stawów i mięśni, stare kontuzje, zastania, ograniczenia ruchowe. Sama jestem patologicznym przykładem „sorry, nie wyginam się w tą stronę” co, niestety, wyraźnie widać na filmiku.

Jeżeli nie przeszkadza Ci, że nie potrafisz prostych rąk związać za głową – luz. Może nie potrzebujesz tego zakresu ruchu w swojej branży. Chociaż nie, czekaj, potrzebujesz. Jeżeli masz:

- małą mobilność w partii bioder,
- nadmierną kifozę lub zaokrąglone barki do wewnątrz,
- niestabilne ramię z powodu braku ruchu łopatki,
- pośladkową amnezję (Twoje pośladki nie umieją się mocno spiąć),
- wysuniętą w przód głowę (kurza szyja)

POTRZEBUJESZ ćwiczeń na mobilność.

Witaj w świecie, gdzie siedzisz prawie tak długo jak leżysz. To zły świat, ale innego nie będzie. I zanim postanowisz skoczyć z okna, odpal filmik poniżej i spróbuj przez 30 sekund poruszać się ze mną. Jeżeli postanowisz przedłużyć to do minuty, a może i dwóch – obiecuję Ci, że zobaczysz poprawę. Niezależnie od tego co trenujesz – trenuj mobilność. Staniesz się silniejsza, bardziej rozciągnięta, mniej podatna na kontuzje.

PODSUMOWUJĄC: Nie potrzebujesz schudnąć? Nie masz celulitu? Nie chcesz widocznych mięśni? Trenuj by lepiej się ruszać. To jest świetny powód.

Uprzedzając pytania – nie jestem autorem tego systemu. Podwędziłam go Max’owi Shank. Jeżeli macie pytania – pytajcie jego o Thoracic Bridge Flow. Ja tylko wiem, że to działa.

15 przemyśleń na temat “Jak w 30 sekund poprawić swoją mobilność?

  1. ~Maciek

    Jest północ, ja po treningu i po bieganiu, a i tak Twoja siła sugestii rzuciła mnie na dywan z krótką sierścią i kazała podnosić nogę do góry i zamieniać ją z piętą :-) O mały włos, a zawiązałbym się na węzeł. Idę spać.

  2. ~Klaudia

    to to… to jest zajebiste! :D
    już poprzedni most z twoich workoutów (bodajże krabik się nazywał) uwielbiałam miłością nieodwzajemnioną, ale tym razem czuję, że jest szansa na spełnienie. o dziwo, umiem mostek zrobić z leżenie, tak tu mi jakoś nie wyszło. cóż, jest na czym pracować :-))

  3. ~k272

    I w taki oto prosty sposób przechodzimy od ketli do capoeiry…

    Od samego patrzenia wszystko mnie boli :-)

  4. ~ogoorek

    Pieska robię 2 razy w tygodniu a reszta mi sie podoba i trzeba będzie spróbować.

    BTW Angie szczuje ciałem, no fiu fiu ;)

    • ~Maciek

      „BTW Angie szczuje ciałem, no fiu fiu ;)” A ja myślałem, że to od tej wiosny tylko we mnie krew się burz… to jest: wapno mi się w żyłach lasuje :-D

  5. ~plica

    Haha. Oglądam sobie filmik (co prawda bez dzwieku, bo w pracy) i patrzę a to moja ukochana joga :)

  6. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu.
    Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

  7. Filmik super, trening -to tylko się tak wydaje , że łagodny. Oj daje popalić. A teraz od rzeczy. Nieźle poprawia mobilność. Czujesz jak podczas wykonywania ciało coraz bardziej się rozgrzewa i wszystkie spięcia i nierównowagi się odblokowują. Działa! Włączę do każdego treningu przez najbliższe 3 miesiące. Wiem, wiem ..to już miłość na całe życie. Dobry zestaw. Tobie wychodzi rewelka!
    P.S przyszłabym do Ciebie na zajęcia Pole Dance. Może nawet za 2 tygodnie. Z tą mobilnością to muszę rozruszać prawą kończynę i stronę ciała ogólnie…Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>