Kettlebells

Strona

„Odważniki Kettlebell topią tłuszcz i wzmacniają serce bez konieczności hańbienia się dietą i aerobikiem.”

Nie ufasz temu „wynalazkowi”?

Tysiące razy zapewniano Cię o skuteczności jakiegoś przyrządu, a wszystko było picem na wodę?

Zapomnij, że istnieje sprzęt który wykona pracę za Ciebie. Wszystkie bajeranckie maszyny które widzisz na siłowni nadają się tylko do jednego treningu – przepychania ich z kąta w kąt.
Twoje ciało jest najlepszym sprzętem! Musisz jedynie mięśniom przyzwyczajonym do jego masy dać.. lekkiego kopa.

Klasyczne metody treningu siłowego są najskuteczniejsze i po okresie fascynacji kulturystyką, która z kobiet robiła „stwory”, wracają do łask i na pierwsze strony fitness’owych magazynów.

Czemu chcesz pracować nad mięśniami metodą Power Workout?

Odpowiedź jest prosta. Licznik na wadze jest dla anorektyczek.
Nieprzekonana? Spójrz.

Zdjęcie to świetnie ilustruje pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć: czy chcesz być chuda i galaretowata czy też może smukła i twarda?
Waga Ci tu nie pomoże. Pomoże Ci trening siły funkcjonalnej stworzony specjalnie pod kątem kobiecego ciała!

Nie wierz na słowo, przyjdź i zobacz, że POTRAFISZ i CHCESZ trenować z odważnikami pod okiem doświadczonych instruktorów w Centrum KB.

Siła jest fundamentem.
Twoje ciało jest Twoim domem, a dom bez fundamentów…

Siła jest umiejętnością. Możesz ją nabyć dzięki treningowi.

Chcesz o tym posłuchać? wejdź tu ->KLIK! Angela mówi!

Odważniki Kettlebells nie napompują Twoich mięśni. One sprawią, że po 40 minutowym treningu Twoje ciało będzie palić więcej kalorii w ciągu następnych dwóch dni!
To jest sekret gubienia tłuszczyku, nie codzienne bieganie czy zumba.

Chcesz zobaczyć jak wyglądają dziewczyny stale i regularnie trenujące na wolnych ciężarach powyżej 16kg? wejdź tu -> KLIK! Instruktorki trenują z grupą!

Odważniki Kettlebell nie wymagają od Ciebie pójścia na siłownię – możesz zostać w domu i ćwiczyć w pidżamie przy ulubionej mp3. To czego natomiast wymagają – to zdrowego rozsądku.

Skąd wziąć odważniki które nie poranią Twoich rąk i nie utrudnią Twojego treningu?

24kg.jpg

Pamiętaj! Nie wszystko co nazywa się „kettlebell” jest dobrym odważnikiem! Możesz nie widzieć różnicy, ale gwarantujemy Ci, że w treningu ją ODCZUJESZ.

Nie daj sobie wcisnąć plastikowego szajsu ani wydmuszki większej od Twojej głowy. Zaufali nam najlepsi, zaufaj i TY!

FILMY UDOSTĘPNIONE:

Turkish Get Up

Snatch Test

Słowo o kettlebell

29 przemyśleń na temat “Kettlebells

  1. ~zuzia

    Mam pytanie. Zakupiłam kettlebell, 12 kg, ale nie bardzo wiem, od czego zacząć – swingi spowodowały u mnie straszny ból pleców, z kolei przy zestawach z internetu strasznie się męczę i obawiam, ze mogę miec znowu kontuzję.. To może jednak powinnam najpierw wyćwiczyć się w swingach?

    • an_ge

      zapewne źle je wykonujesz – dlatego powtarzanie złego ruchu jest jak najbardziej nie wskazane, a wręcz zabronione.
      jutro wrzucę na bloga odcinek z martwym ciągiem (dużo gadam, będziesz mogła się sprawdzić sama) – proponuję zacząć od tego.
      jeżeli masz kamerę i skype, to mogę poszukać czasu i sprawdzić twój swing – pod warunkiem, że poćwiczysz martwe ciągi (i resztę z odcinka). ok?

    • ~pomoc

      Po dobrych swingach powinny Cię boleć dwuglowe i pośladki. Najwyraźniej pracujesz prostownikami stąd bol.

  2. ~Zuzia

    Nie mam teraz możliwości rozmawiać przez skype’a, ale powinnam mieć ją do czasu, kiedy wyćwiczę martwy ciąg. Tylko albo ja jestem mało spostrzegawcza, albo jeszcze tego nie umieściłaś bo widzę tylko wpis nt. grawitacji – chyba, że chodzi o combo#91?
    Ćwiczę już jakiś czas, jako rozgrzewkę wykorzystuję 10 min trening na plecy i kletkę piersiową Mel B (jedyne, co mi pomogło, kiedy ledwo się ruszałam) i widzę, że zmianę widać głównie na nogach. Ale mam masę sadła w górnej części ciała (czyli wielki cyc i brzuch) więc wnioskuję, że góra ciała nie pracuje. Ćwiczę przy tym filmiku, ale dobijam do końca pierwszej serii, z czego połowy ćwiczeń nie daję rady wykonać:
    https://www.youtube.com/watch?v=6pDMOIlPLFE

    Poczytałam trochę wpisów nt kettlebell i wyszło, że swing jest podstawowym ćwiczeniem – a ja przy swingu czuję część lędźwiową pleców, staram się trzymać je prosto, jest trochę lepiej, ale boję się kolejnej kontuzji. Mam w domu pas usztywniający i może to pomoże? Wiem, że pewnie błąd leży w technice, będę to studiować, bo nie mam obecnie możliwości znalezienia jakiegoś trenera w okolicy.

    • an_ge

      Nie rób tego blendera.
      Poważnie.
      Żadnych pasów usztywniających też nie zakładaj, bo będzie tylko gorzej.

      Lędźwie czujesz, bo masz je za słabe (duży biust nie pomaga), oraz za słabe mięśnie tyłka i prawdopodobnie również brzucha. Daj znać z tym skypem. Skąd w ogóle jesteś?

      p.s. odcinek dopiero dodam, bo mnie zwierzę rozproszyło.

      • ~Irens

        Hej ! Mogła byś uzasadnić, dlaczego nie robić tego blendera ? Ja  ćwiczę go 2. tydzień, dzień przerwy między ćwiczeniami. Co jest nie tak z tymi  ćwiczeniami ?

        Pozdrawiam :)

  3. ~Zuzia

    Ze skype’m dam znać, jak tylko będę miałą możliwość.
    Do tego czasu spróbuję ćwiczeń an rozciąganie i czekam na te z martwym ciągiem. Swoją drogą, szkoda mi tego kettla – może chociaż zwykłe przysiady z jego użyciem?
    p.s. jestem z okolic koszalina

  4. ~remek.87

    Witam, mam zamiar zacząć trening z kettlem. Zastanawiam się od jakiego ciężaru zacząć? Chciałem wspomnieć że mam za sobą 4 letni staż na siłowni,aktualnie od 3 lat nie dźwigam, ale uprawiam bieganie i gram regularnie w piłkę nożna.

    • an_ge

      Zerknij: http://powerworkout.blog.pl/2014/08/14/jakiego-kettla-kupic/ by zrozumieć jak dobiera się kettla na początek (wykres jest dla kobiet,a le analogicznie działa na mężczyzn)

      W zależności od tego, czy masz pod ręką instruktora StrongFirst lub Asystenta CKB (listę znajdziesz tutaj: http://www.centrumkb.pl/instruktorzy/) doradzała bym wziąć mniejszy niż większy ciężar na początek. Trening z kettlebell nie pokrywa się „kilogramami” z siłownią – co notabene dało nam dużo zabawy przy dobieraniu kettli dla Tyberiana (Stronmen’a). Twoja decyzja będzie gdzieś pomiędzy 16kg a 20kg (z instruktorem – 24kg).

  5. ~mierzvoj

    cześć, świetne są te Twoje powolne ćwiczenia. Można poprosić o więcej. pozdrawiam Cię serdecznie i świątecznie

  6. ~regis080785

    Hej AN_GE mam za sobą swoje pierwsze próby z kettelbell. Próbowałem robić poprawnie swing i teraz czuje duży ból pleców. Teraz mam pytanie czy powinienem robić kolejny trening i próbować rozruszać rozgrzać bijące bolące miejsce. Czy odczekać aż ból przejdzie. Waga kettelbell to 16 kilo. Nie jest za ciężki. Pozdrawiam

      • ~Igor

        Problem pleców u większości zaczynających z odważnikami (jakieś 95 %) wynika z nieumiejętności wykonania prawidłowego przysiadu. rzecz w tym że nikt go nie uczył w szkole jak zrobić prawidłowo i stąd złe nawyki ruchowe.
        Przysiad należy wykonać przez wypięcie dołu tułowia do tyłu, a nie wypchnięcie kolan do przodu. W prawidłowym przysiadzie golenie nie powinny pracować przód-tył. I druga sprawa głowa patrzy cały czas do przodu, nie zginamy karku i nie pochylamy się. Gdy już złapie się o co chodzi, potem trudno jest powrócić do złych nawyków w tym przypadku.
        tak samo robimy swing , tylko zakres ruchu jest mniejszy. W swingu druga ważna sprawa, ręce zwisają luźno, to biodra maja wyrzucić odważnik a nie ręce.

  7. ~Marsza

    Przygodę z Kettlami zaczęłam 2 tyg temu. Trenuję na razie ósemką i wszystko byłoby ok gdyby nie przenikliwy ból w pachwinie/ stawie biodrowym (?), który pojawił się wczoraj. Co robię nie tak? Bałam się bólu pleców, na nie zwracam szczególną uwagę i jest ok, ale bólu w stawie/pachwinie się nie spodziewałam :(

    • an_ge

      Witaj!
      Problem może tkwić w masie rzeczy – najlepiej skonsultować się z dobrym fizjoterapeutą lub kumatym człowiekiem od FMS.
      Pierwsze co przychodzi mi na myśl to brak odpowiedniej rozgrzewki stawu biodrowego, nadwyrężenie spowodowane głębokimi wykrokami z kettlebell oraz… przegięcie pleców w tył (zbyt mocne „wyrzucenie” miednicy w przód) w swingu.
      Bez zobaczenia Ciebie w ruchu niestety nic pewnego nie mogę powiedzieć.

      Poszukaj fizjoterapeuty lub chiropraktyka!

      • ~marsza

        Dzięki za odp. Na razie zrobiłam sobie przerwę od kettli :( Muszę zregenerować to więzadło. Jak nie ćwiczę to nie boli, ale jak tylko złapię za kettla i zrobię kilkadziesiąt swingów to ból przy chodzeniu mam na kilkanaście godzin:( No więc kettelek stoi smutny koło szafy a ja spoglądam na niego tęsknym wzrokiem :(
        Jak tylko to zregeneruję to znów spróbuję swingów i chciałabym jakoś ci przesłać moje nagranie i prosić o kilka wskazówek-co robię nie tak. Chciałabym cię o to prosić z dwóch powodów- 1.nie mam w okolicy żadnego profesjonalnego trenera, 2. Mam za to małego zbuntowanego dwulatka w domu i przez to bardzo utrudnione wyścia „na świat” sama :) …dlatego ćwiczę w domu:)

  8. ~*NOWA*

    Chciałabym rozpocząć przygodę z kettlami jednak nie wiem czy dam radę. Nigdy nie trzymałam takiego odważnika w ręku więc proszę o podpowiedź. Mam stwierdzoną obustronną cieśń nadgarstka, czy przy tych ćwiczeniach nadgarstki są mocno angażowane. Mam jeszcze chwilę czasu do pierwszych zajęć i nie wiem czy ćwicząc kettlami nie pogłębię sobie urazu który już mam.

    • an_ge

      Cześć!
      Po pierwsze: nie jestem Rasputinem, by móc Ci odpowiedzieć na takie pytanie bez wywiadu środowiskowego ;)
      W tym wypadku dużo zależy od tego co robisz „w pracy”, czym najwięcej się zajmujesz, która to ręka, czy miałaś wcześniejsze kontuzje, czy zamierzasz poddać się operacji, jak silny masz chwyt, czy umiesz zacisnąć tą dłoń w pięść, czy myślałaś o neuromobilizacji, etc.

      Mówiąc bardzo ogólnie: odpowiednio poprowadzony trening i doskonała technika na pewno nie pogłębią Ci urazu, jako że w naszym systemie StrongFirst nadgarstek nie pracuje na zginaniu. Jeżeli jednak nie panujesz nad chwytem – to z przyczyn praktycznych nikt Cię nie będzie uczył (tj.latające kettle wyrządzają wiele szkód).

      Pozdrawiam!

  9. ~Mary

    Angie, czy na początek kupić 2 kettle tej samej wagi? czy np. jeden 8 kg drugi 12?

      • ~Mary

        Dziękuje bardzo za odpowiedź:) za tydzień ruszam z koksem :) uwielbiam tego Twojego bloga:) szkoda, że Zielona Góra nie jest bliżej Kielc :(

  10. ~Sabina

    Witam,

    czy istnieją jakieś obiekcje do ćwiczeń z kettlebells,
    jeżeli chodzi o osoby ze skłonnościami do żylaków pod kolanami?

    Nie umiem w sieci znaleźć żadnej informacji na ten temat
    a nie chciałabym doprowadzić do powiększenia
    już i tak widocznych żylaków.

    No a z drugiej strony ostatnio byłam na 1 zajęciach i wyszłam tak zadowolona
    że chciałabym to kontynuować w domu.Tak więc, Houston we have a problem..

    Pozdrawiam!

    • an_ge

      Hej Sabino!
      Badałaś się pod kątem żylaków? Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, czy żylaki nie powstają z Twojego zaniedbania ruchu, czy Twoja dieta (w domyśle – to co jesz) nie jest uboga w błonnik, wit C. etc, i czy palisz papierosy?

      Trening z kettlebell bardzo dobrze poprawia krążenie, a Ty tego potrzebujesz tak samo, jak wzmocnienia mięśni. Dodatkowo, trening na boso poprawi Twoje czucie – nogi zaczną inaczej pracować, podobnie jak miednica.

      Trenować można – a wręcz trzeba, ale jeżeli żylaki są u Ciebie duże – MUSISZ być pod kontrolą lekarza.

  11. ~Paulina

    Hej :-D miesiąc temu urodziłam bliźnięta. Po cesarskim cięcieu 2 tygodnie dochodziłam do siebie, kiedy mogę zacząć ćwiczyć dodam że zaczynam dopiero ” przygodę ” z kettlebells ;) jestem z Nowej Soli ;) pozdrawiam.

    • ~Alina

      Paulina, wydaje mi się, że powinnaś odpocząć nieco dłużej po cesarce (zrozumiałam, że byłaś operowana miesiąc temu). Do 3 miesięcy, szczególnie, jeśli zależy Ci na trenowaniu brzucha. Dopóki nie zniknie tzw rozstęp mięśni prostych, trzeba bardzo uważać. Chodzi o rozejście się w trakcie ciąży mięśni prostych brzucha. Łatwo to sprawdzić, wciskając palec w okolicy pępka przy napiętych mięśniach brzucha. Jeżeli „luźna przestrzeń” pomiędzy mięśniami jest większa niż mały palec, powinno się wstrzymać, albo znacznie ograniczyć trening brzucha, gdyż wtedy rozstęp może się powiększyć. To się zejdzie po pewnym czasie. Ponadto przecięty brzuszek jest miejscem „osłabionego oporu” i możesz sobie wyprodukować przepuklinę w miejscu rany. Wiem, że z pewnością czujesz się już na siłach i łakniesz ruchu, swobody i szybkiego powrotu do figury sprzed ciąży, ale w tym przypadku pośpiech nie jest wskazany.

Odpowiedz na „~mierzvojAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>